Tiedotteet 2006

30.11.2006

Huollon yhteistyö tiivistyy

Vääpelikilta ry kutsui joukon huollon maanpuolustusjärjestöjen edustajia 29.11.2006 järjestettyyn tapaamiseen, jonka tavoitteena oli tiivistää järjestöjen välistä viestintää ja yhteistoimintaa.

HuoltotapaaminenVaikka osallistuneet yhdistykset ovat keskittyneet hyvinkin erilaisiin toimintamuotoihin, tilaisuudessa todettiin yhteistyön tarpeellisuus ja sen tarjoamat selkeät edut kaikille järjestöille. Osallistujat keskustelivat myös Maanpuolustuskoulutus ry:n aselajien tyyppikurssien suunnittelusta, joka käynnistyy vuonna 2007. Yhteinen näkemys oli, että huollon tulee olla mukana ensimmäisten joukossa kun tyyppikurssien suunnittelu aloitetaan aselajeissa.

Tilaisuudessa sovittiin järjestöjen välisestä yhteydenpidosta, johon kutsutaan mukaan myös ne huollon maanpuolustusjärjestöt, jotka eivät olleet lähettäneet edustajaansa tapaamiseen. Seuraava tapaaminen pyritään järjestämään keväällä Lahdessa.

Kuvateksti: Huollon maanpuolustusjärjestöjen tapaamisessa olivat mukana Lääkintäkilta ry (Seppo Mäkinen vas.), Huoltoaliupseerit ry (Seppo Johansson), Vääpelikilta ry (Juha Parkkonen), Autojoukkojen Turun Kilta ry (Veijo Toivonen) ja Autojoukkojen Helsingin Kilta ry (Eero Hakkarainen). Yhteensä näissä järjestöissä on n. 2000 jäsentä.