Tiedotteet 2006

17.9.2006

Kiltapiiri onnitteli yhdistystä

Vääpelikilta ry:n 10-vuotisjuhlat käynnistyivät jo perjantaina 8.9.2006 Döbelninkadulla järjestetyllä vastaanotolla.

Vastaanotto1Yhdistyksen yhteistyökumppaneille pidettiin iltapäivällä "pannu kuumana" ja tarjottiin mahdollisuus onnittelujen esittämiseen koska varsinaiseen vuosijuhlaan voitiin kutsua vain hyvin rajallinen määrä kutsuvieraita.

Helsingin kiltapiiri ry:n puolesta onnittelut esitti kiltapiirin hallituksen jäsen Ensio Selin. Hän kertoi onnittelupuheensa aluksi isänsä toimineen sodan aikana esikuntavääpelinä. Selin korosti yhteistyön tärkeyttä vapaaehtoista maanpuolustustyötä tekevien järjestöjen välillä. Vastauksessaan puheenjohtaja Juha Parkkonen toi esiin uudet yhteistyön mahdollisuudet, mm. Vääpelikilta ry:n osallistumisen Helsingin kiltapiiri ry:n Hyvinkäällä järjestämään kiltakisaan.

Kuvateksti: Juha Parkkonen ja Teijo Junnola ottavat vastaan Helsingin kiltapiiri ry:n hallituksen jäsen Ensio Selinin esittämät onnittelu.

Aktiivinen toiminta huomataan

Vastaanotto2Erkki Andersson onnitteli yhdistystä Pääkaupunkiseudun Maanpuolustajat ry:n puolesta. Andersson vaikutti aikoinaan myös pieneltä osin Vääpelikilta ry:n perustamiseen: hän toimi nimittäin vuonna 1996 Syndalenissa järjestetyn ampumakilpailun johtajana, jossa Vääpelikilta ry:n perustamisesta päätettiin.

Andersson kertoi seuranneensa Vääpelikilta ry:n kehitystä Helsingin Seudun Reserviläispiiri ry:n puheenjohtajana ja piirihallituksen jäsenenä. Hän on kiinnittänyt huomionsa etenkin yhdistyksen monipuoliseen ja aktiiviseen toimintaan.

Vääpelikilta ry sai onnitteluita muilta piirin yhdistyksiltä myös seuraavana päivänä Santahaminassa järjestetyn piiriseminaarin yhteydessä.

Kuvateksti: Erkki Andersson esitti onnittelut Pääkaupunkiseudun Maanpuolustajat ry:n puolesta.