Tiedotteet 2006

17.9.2006

Vääpelikilta ry:n merkkipäiväjuhlat Suomenlinnan Upseerikerholla

Vääpelikilta juhli 10 –vuotista olemassaoloaan.

Juhla1
Suomenlinnan Upseerikerho takasi
näyttävät puitteet juhlalle.
Lauantaina 9. syyskuuta nautittiin Suomenlinnan Upseerikerhon perinteikkäässä miljöössä vuosipäivän juhlaillalliset. Aiemmin päivällä oli suoritettu lipun naulaus ja siunaus Suomenlinnan kirkossa.

Nelisenkymmentä aktiivijäsentä ja kutsuvierasta oli pukeutunut parhaimpiinsa. Kunniamerkit kilisivät kilpaa onnittelumaljojen kanssa.

Vääpelikilta ry:n puheenjohtaja Juha Parkkonen piti juhlapuheen, jossa kerrattiin yhdistyksen merkittäviä tapahtumia. Lisäksi hän oli poiminut tilastoista mielenkiintoisia yksityiskohtia yhdistyksen jäsenistöstä.

Puheenjohtaja Jukka Pietiläinen piti Helsingin Seudun Reserviläispiirin onnittelupuheen ja ojensi Parkkoselle piirin tukilahjan.

Juhla2
Juha E. Tetri kutsuttiin Vääpelikilta ry:n
kunniajäseneksi.
Vääpelikillan kunniajäseneksi kutsuttiin Juha E. Tetri, kapt.res. Hän on toiminut vuosien ajan mm. vääpelikurssien johtajana. Tetri piti puolestaan lennokkaan kiitospuheen. Erityisen mieluisaa hänen mukaansa on ollut se, että vääpelikurssien arvosana on noussut koko ajan. "Tähän on hyvä lopettaa ja luovuttaa kurssien veto nuoremmille." hän totesi vastauksessaan.

Vääpelikilta ry:n varapuheenjohtaja Matti Aspdal toimi menojen tyylikkäänä juontajana.

Illan mittaan kuultiin korkeatasoisia musiikkinumeroita, joista vastasivat Jouko Terävä, pasuuna ja kaartinjääkäri Juho Alakärppä, piano. Myös illan kauniille daameille soitettiin perinteiden mukaisesti serenadi. Sen aikana miehet seisoivat kunnia-asennossa.

Juhla3
Musiikista vastasivat Jouko Terävä ja
kaartinjääkäri Juho Alakärppä.
Mainion illallisen ja onnistuneiden juhlien päätteeksi kajautettiin yhteisesti Maamme-laulu. ”Harvoin kuulee näin voimallista laulua”, totesi Upseerikerhon hovimestarikin ilmeisen vaikuttuneena.

Onnea 10 –vuotiaalle Vääpelikillalle!

Veikko Hiiri

Lisää kuvia juhlasta: