Tiedotteet 2007

22.12.2007

Hyvää Joulua ja Turvallista Uutta Vuotta 2008

Vuosi 2007 on ollut Vääpelikilta ry:lle menestys.

sankarihauta
Kunniavartio Vihdin kirkon sankarihaudalla
jouluna 2006.

Yhdistys on kasvanut ja sen toiminta on laajentunut mm. vääpelikurssien osalta myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Yhdistys on myös vakiinnuttanyt asemansa Helsingin Seudun Reserviläispiirin ja Helsingin maanpuolustuspiirin aktiivisena toimijana.

Vuodesta 2008 muodostuu haasteellinen. Maanpuolustuskoulutus ry muuttuu julkisoikeudelliseksi yhdistykseksi ja sen organisaatiossa otetaan käyttöön mm. koulutus- ja tukiyksiköt. Vääpelikilta ry:n tarjoama tuki huollon kurssien toteuttamisessa laajenee myös Uudenmaan maanpuolustuspiiriin. Puolustusvoimat ottaa vuodenvaihteessa käyttöön uuden organisaation ja pudottaa voimakkaasti sodan ajan joukkojensa määrää. Ensisyksynä valitaan myös Reserviläisliitolle uusi puheenjohtaja.

Joulu on kuitenkin rauhoittumisen aikaa ja tänävuonna joulun yhteyteen osuvat useat vapaapäivät tarjoavat useimmille mahdollisuuden viettää enemmän aikaa yhdessä läheistensä kanssa.

Vääpelikilta ry toivottaa kaikille jäseneilleen ja yhteistyökumppaneilleen hyvää joulua ja menestyksellistä uutta vuotta 2008.