Tiedotteet 2007

8.5.2007

Kevätkokous alkoi rastipolulla

Vääpelikilta ry:n sääntömääräinen kevätkokous järjestettiin 3.5.2007 Vuosaaren saunapirtillä.

Kevatkokous1
Ari Hautala rastipolun viimeisellä rastilla
ampumassa ilmakiväärillä.
Perinteisen Töölöntorin auditorion sijaan johtokunta halusi tarjota jäsenille kokouksen ohella myös maastossa tapahtuvaa, reserviläistaitoja kehittävää toimintaa. Huolimatta vaikeista liikenneyhteyksistä paikalle saapui yhteensä 17 yhdistyksen jäsentä.

Kokousta edelsi tihkusateessa toteutettu lyhyt suunnistus, jonka rasteilla piti ratkoa eri huoltolajeihin liittyviä kysymyksiä. Viimeinen rasti oli ilmakivääriammunta saunapirtin ulkorakennuksen räystään alle rakennetulla ilmakivääriradalla. Huhtikuussa järjestetty Vääpelikurssi oli ollut hyvä preppauskurssi rastipolulle ja parhaat sijoitukset menivätkin Vääpelikurssin kouluttajille.

Kevatkokous2
Sulo Kuronen ja Markku Nieminen tutkivat
osumia taulusta.
Vääpelikilta ry:n johtokunnassa ampumatoiminnasta vastaava Markku Nieminen oli mielissään tapahtumasta. Kun kaikki kokoukseen osallistuneet kävivät ampumassa ilma-aseella saatiin yhdellä tapahtumalla yhdistyksen prosenttiammuntatulos nousemaan pitkälle toiselle kymmenelle. Ammunnan järjestämistä myös syyskokouksen yhteydessä kannatta tosissaan harkita.

Toimintakertomus ja talous eivät herättäneet keskustelua

Varsinaisen kevätkokouksen asialista oli lyhyt ja kokouksen puheenjohtajana toiminut Sulo Kuronen vei asioita jouhevasti eteenpäin. Avoimesti valmisteltu toimintakertomus ja tilinpäätös eivät herättäneet laajempaa keskustelua ja ne hyväksyttiin yksimielisesti.

Kevatkokous3
Timo Kyyhkynen ja Lasse Seitavuopio tutustuvat
kokousmateriaaliin.
Virallisen kokouksen jälkeen ilta jatkui maistuvalla keittoaterialla ja kahvilla, jotka Soini Hyttinen oli ryhmänsä kanssa saunapirtille järjestänyt.