Tiedotteet 2007

8.12.2007

Niukasti nuoria kansalaisjuhlassa

Veteraani- ja maanpuolustusjärjestöjen itsenäisyyspäivän kansalaisjuhla järjestettiin perinteiseen tapaan Yliopiston juhlasalissa.

seppalaSotainvalidien Veljesliiton Helsingin piirin järjestelyvastuulla ollut tilaisuus oli jälleen kerännyt paikalle arvokkaan yleisön mutta paikalla oli valitettavan vähän nuoria maanpuolustajia.

Korkeatasoinen ohjelma muodostui puheista ja musiikista. Juhlapuheen piti kenraalimajuri Olli Rekola. Kaartin Soittokunnan lisäksi tilaisuudessa kuultiin mm. Helsingin Sotaveteraanikuoron ja Viipurin Lauluveikkojen yhteisesiintyminen. Tilaisuus huipentui kuoron ja yleisön yhdessä laulamaan Maamme-lauluun.

Kuvateksti: Musiikkimajuri Elias Seppälä johti Kaartin soittokuntaa.

Bottalla iloinen tunnelma

talikkaHelsingin Seudun Reserviläispiirin perinteinen itsenäisyyspäivän vastaanotto ravintola Ostrobotnian juhlakerroksessa keräsi paikalle pääkaupunkiseudun maanpuolustajia. Juhlatilassa oli tiivis ja iloinen tunnelma.

Suomen itsenäisyyden 90-vuotispäivän kunniaksi paikalle oli kutsuttu myös ulkomaisten yhteistyökumppaneiden edustajia mm. Tanskasta ja Virosta.

Kuvateksti: Toiminnanjohtaja Kari Talikka keskustelee vieraaksi kutsuttujen Viron Kaitseliitin edustajien kanssa Helsingin Seudun Reserviläispiirin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.