Tiedotteet 2011

Parkkosesta MPK:n varapuheenjohtaja

Pietilälle MPK:n ansiomitali.

MPK PJ
MPK:n väistyvä puheenjohtaja Harri Kainulainen ja uusi varapuheenjohtaja Juha Parkkonen keskustelevat Taistelukoululla. (Kuva: Veikko Hiiri)
Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) vuosipäivänä 14.12.2011 järjestettiin vuosikokous, jossa tehtiin johtoon liittyviä valintoja sekä useita vuosipäivän juhlia, joissa huomioitiin ansioituneita MPK:n toimijoita.

MPK:lle uusi hallitus

Valtioneuvosto oli  jo aikaisemmin määrännyt MPK:n uudeksi puheenjohtajaksi agronomi Juha Korkeaojan sekä puolet hallituksen jäsenistä. Korkeaoja on entinen ministeri ja kansanedustaja. Hänen edeltäjänään puheenjohtajana toimi vakuutusneuvos Harri Kainulainen.

MPK:n vuosikokouksessa valittiin loput hallituksen jäsenet maanpuolustusjärjestöjen esityksestä. MPK:n varapuheenjohtajaksi valittiin Reserviläisliiton ehdokas Juha Parkkonen, joka on liiton Sotilas- ja koulutustoimikunnan puheenjohtaja. Parkkonen on myös Vääpelikilta ry:n johtokunnan jäsen ja entinen puheenjohtaja.

Lisätietoja valinnasta MPK:n verkkosivuilla julkaistussa tiedotteessa:

Heikki Pietilälle MPK:n rautainen ansiomitali

MPK:n vuosipäivänä järjestettiin eri puolilla maata myös juhlatilaisuuksia, joissa palkittiin ansioituneita MPK:n toimijoista. Etelä-Suomen maanpuolustuspiirin juhla järjestettiin Taistelukoululla Tuusulassa. Vuosipäivänä palkittujen joukossa oli mm. Vääpelikilta ry:n Heikki Pietilä, joka on ansioitunut kenttälääkinnän kouluttajana ja kurssinjohtajana.

Lisätietoja huomionosoituksen saaneista MPK:n verkkosivuilla julkaistussa tiedotteessa: