Tiedotteet 2011

8.5.2011 12.00

Reservi tuli tutuksi

Helsingin reservipiirit esittelivät toimintaansa.

kenttakeitinHelsingin Seudun Reserviläispiiri ry ja Helsingin Reserviupseeripiiri ry järjestivät toiminnallisen tiedotuspäivän Narinkkatorin välittömässä läheisyydessä olevalla Mauno Koiviston aukiolla lauantaina 7.5.2011.

Aurinkoisessa säässä toteutettussa tapahtumassa ohikulkijoilla oli mahdollisuus mm. ampua Eko-Aims simulaattorilla, tutustua  vapaaehtoisessa maanpuolustuksessa käytettäviin käsittelyaseisiin (singot, miinat), testata lihaskuntoaan, kokeilla maalinpaikantamista sekä tehdä ostoksia Maanpuolustusyhtiön osastolla.

Vääpelikilta ry järjesti tapahtumaan kenttäkeittimen m/29, jolla valmistettiin perinteistä hernekeittoa ohikulkijoille myytäväksi. "Vääpelin parempi hernekeitto" -reseptin mukaan valmistetusta keitosta ei sattumia puuttunut ja yli 150 maksavaa asiakasta pääsi nauttimaan sotilasruuan klassisinta ruokalajia.

Tapahtuma sai hyvän vastaanoton. Osastoilla kävi sekä reserviläistoiminnasta kiinnostuneita että muita ohikulkijoita ja kommentit olivat lähes pelkästään positiivisia. Etenkin turistit olivat kiinostuneita esim. esillä olleista aseista. Moni halusi poseerata kameralle mm. kevyen kertasingon kanssa.