Tiedotteet 2011

4.12.2011 15.43

Uusia kurssivääpeleitä koulutettiin Santahaminassa

Kurssivääpelikurssi sai osallistujilta kiitosta.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen Helsingin koulutus- ja tukiyksikön tukiosasto järjesti lauantaina 3.12.2011 koulutuspäivän henkilöille, jotka toimivat kurssien vääpeleinä tai ovat kiinnostuneita vääpelin tehtävistä. Kurssivääpelikurssin johtajaja sekä osallistujista ja kouluttajista n. puolet oli Vääpelikilta ry:n jäseniä.

Koulutuspäivän aikana käytiin läpi mm. kurssin toteuttaminen suunnittelusta purkuun saakka kurssin vääpelin näkökulmasta. Lisäksi tutustuttiin paikanpäällä mm. Radioniemen varastoon ja koulutustiloihin, Santahaminan muonituskeskuksen toimintaan sekä autohalleilla puolustusvoimien ajoneuvojen käyttöön MPK:n kursseilla. Myös MPK:n tietojärjestelmän käyttö tuli koulutettaville tutuksi.

Kurssin yhteydessä järjestettiin myös hygieniaosaamistesti, johon osallistui myös muita kuin vääpeleiksi kouluttautuvia.

Kurssivääpelikurssi sai osallistujilta hyvän palautteen. Tyytyväisiä oltiin etenkin vääpelin tehtävien kattavaan esittelyyn sekä asioiden havainnollistamiseen huoltopaikkoihin tutustumisella. Myös kurssin ilmapiiri ja opetustyyli saivat kehuja. Kurssilaiset toivoivat, että koulutusta voitaisiin jatkossa pidentää ja että siihen voitaisiin sisällyttää enemmän käytännön harjoittelua.

Seuraava kurssivääpelikurssi on Helsingin KOTU:n suunnitelmissa syksyllä 2012.