Tiedotteet 2011

25.4.2011 16.00

Vääpelikilta ry:n jäsenmaksu ei noussut

Syrjänotkosta Vuoden Vääpeli

Vääpelikilta ry:n sääntömääräinen kevätkokous järjestettiin 14.4.2011 perinteiseen tapaan Töölöntorinkatu 2:n auditoriossa. Ennen kokousta Niko Huttunen piti esitelmän kaatuneiden huollon kehityksestä Suomessa yli 20:lle kokoukseen osallistuneelle jäsenelle, joista Timo Vento oli saapunut paikalle aina Loimaalta asti.

kevatkokous2011
Puheenjohtaja Lassi Paavonkallio, Niko Huttunen
sekä Vuoden vääpeli 2010 Timo Syrjänotko.

Huttunen valittiin myös varsinaisen kokouksen puheenjohtajaksi. Sääntömääräisistä asioista eniten keskusteltiin tilinpäätöksestä, joka oli vahvasti alijäämäinen. Kokouksen osallistujat olisivat kaivanneet enemmän tietoja yhdistyksen hankkimista myyntiartikkeleista. Keskustelua syntyi myös jonkin verran toimintakertomuksesta, jossa yhdistyksen vuoden 2010 toimintaa kuvattiin varsin vaihtelevalla tarkkuudella.  Molemmat hyväksyttiin kuitenkin kokouksessa yksimielisesti.

Toimintakertomus 2010

Ylimääräisen asiana kokouksessa oli vuoden 2011 jäsenmaksun muuttaminen. Syyskokous oli marraskuussa 2010 päättänyt, että Vääpelikilta ry:n jäsenmaksu on 30 euroa vuonna 2011. Vaikka sihteeri oli tästä päätöksestä ilmoittanut Reserviläisliittoon, oli liiton lähettämissä jäsenmaksulaskuissa kuitenkin summana 29,50 euroa. Koska puuttuvan 50 sentin periminen olisi liian vaivaloista, kevätkokous päätti muuttaa johtokunnan esityksestä jäsenmaksuksi 29,50 euroa.

Kevätkokouksen yhteydessä julkaistiin myös Vuoden vääpeli 2010. Tällä kerralla valituksi tuli yhdistyksen perustajajäsen ja aikaisempi puheenjohtaja Timo Syrjänotko. Aiempina vuosina  Vuoden vääpeleiksi on valittu Teijo Junnola, Juha Parkkonen ja Niko Huttunen.