Tiedotteet 2012

21.4.2012 18.00

Vääpelikilta ry:n Markku Viikki valittiin Vuoden reserviläiseksi

Kersantti Viikki on aktiivinen lääkintähuollon kouluttaja.

viikki4Forssassa 21.4.2012 kokoontunut Reserviläisliiton kevätkokous nimitti Vuoden reserviläiseksi Vääpelikilta ry:n tekemän esityksen pohjalta yhdistyksen aktiivijäsenen, kersantti Markku Viikin.

Viikki on saanut varusmiehenä sotilaspoliisin erikoiskoulutuksen ja siirtynyt reserviin korpraalina.

Opinnot ensihoitajaksi (AMK) sekä sijaisuudet sairaanhoidon ja sairaankuljetuksen tehtävissä ovat  antaneet valmiudet toimia lääkintähuollon kouluttajana ja kurssinjohtajana Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kursseilla ja maakuntajoukoissa. Hän on myös aktiivinen toimija Vääpelikilta ry:n lääkintäjaostossa.

Viikki osallistui vuonna 2011 puolustusvoimien järjestämään Miehistöstä aliupseeriksi - täydennyskoulutukseen (Täydennyskurssi 5/31), jolta hän valmistui kurssinsa priimuksena. Hänen ylennettiin kersantiksi 6.12.2011.

Viikillä on myös kokemusta kansainvälisistä kriisinhallintatehtävistä. Hän palveli vuosina 2006 – 2007 vuoden ajan Kosovossa Tiedustelukomppanian 1. joukkueessa.