Tiedotteet 2013

30.5.2013 22.54

Vääpelikillan kevätkokous

Vääpelikillan Kevätkokous 2013 pidettiin Suomen ilmailumuseolla. Ilmailumuseo järjesti erillisen ohjatun kierroksen Vääpelikillan jäsenille.

Kokous aloitettiin kierroksella museon tiloissa, jonka jälkeen siirryttiin museon auditorioon kokousasioihin.

Ilmailumuseon huippusuositut simulaattorielämyspalvelut ovat saaneet ainutlaatuisen vahvistuksen.

Ilmailumuseo on aloittanut yhteistyön Finnair Flight Academyn kanssa Boeing MD-11 -simulaattorin käytöstä. Museo tarjoaa kaikille ilmailun harrastajille elämyspaketteja Finnair Flight Academyn huippumodernilla visuaalilla varustettuun Boeing / McDonnell Douglas MD-11 -liikennelentokoneen koulutussimulaattoriin.

Elämyspaketteja lennetään totuttuun tapaan ammattilentäjän ohjeistuksella ja opastuksella. MD11-simulaattori sijaitsee Finnair Flight Academyn tiloissa, kivenheiton päässä Ilmailumuseolta.

Suomen Ilmailumuseo on tarjonnut aiemmin simulaattorielämyksiä Finnairin DC-9-simulaattorissa. Nyt tarjolle tulleen MD-11-simulaattorin ohella museolla on omissa tiloissaan käytössä saksalaisvalmisteinen Messerschmitt Bf 109 -simu. Lisäksi lennettävänä on aidon kaksimoottorisen mäntämoottorikoneen runkoon rakennettu OH-IMS-simulaattori.