Tiedotteet 2014

28.1.2014 12.16

Vääpelikilta mukana Ymmerstan koulun ulkoilutapahtumassa

Vääpelikillan muonitusjaosto järjestää hernekeitto-ruokailun Ymmerstan koulun ulkoilutapahtumassa Espoossa lauantaina 8.2.2014.

Vääpelikillan tavoitteena on antaa jäsenilleen mahdollisuus tutustua keittimen toimintaan ja maastoruokailun järjestämiseen. Siksi kyseinen tapahtuma on hyvä mahdollisuus uusille jäsenille tutustua käytännössä niin killan kuin huollon toimintaan. Toivommekin että mahdollisimman moni jäsenistä aktivoituisi ja tulisi mukaan.

Tarvitsemme osallistujien lisäksi myös auton, mieluummin pakettiauto,  jossa vetokoukku ja töpseli soppatykkiä varten. Eli jos sinulla on koukullinen auto käytössä, mainitse autosta ilmoittautuessasi.

Keittimenä tapahtumassa on käytössä, legendaarinen ikiliikkuja, kenttäkeitin m/29, joilla on ruokittu lukematon määrä reserviläisiä ja varusmiehiä. Alunperin se oli suunniteltu hevosvetoiseksi ja renkaiden tilalla olivat puiset kärrynpyörät. 200 litran kattila oli mitoitettu vahvennetun komppanian tarpeisiin. Täydellä keittimellä ruokki n. 600 syöjää. Pienimmällä määrällä keittimellä valmistettiin 70 litraa, jolla ruokittiin 200 syöjää.

Jos pääset osallistumaan, vastaa viestiin 31.1.2014 mennessä. Mukaan ei tarvita kuin iloista mieltä. Pukeutuminen maastopuku.

Lisätietoja antaa:
Kaarlo Hyvärinen