Tiedotteet 2015

Turvallisuuspolitiikan seminaari 6.2.2106

Maanpuolustuskiltojen liiton turvallisuuspolitiikan seminaari TURPO-2016 Maanpuolustuskiltojen liitto järjestää perinteisen turvallisuuspolitiikan seminaarin, lauantaina 6.2.2016.

Seminaari on tutussa paikassa Santahaminassa Maanpuolustuskorkeakoulun luokkarakennuksen auditoriossa. Tämä on järjestyksessä 40. turposeminaari. Seminaari on Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) koulutustilaisuus ja se on tarkoitettu MPK:n jäsenjärjestöjen henkilöjäsenille.

Seminaariin osallistuvan on oltava jonkun alla mainitun järjestön tai sen jäsenyhdistyksen HENKILÖJÄSEN.

• Kadettikunta ry
  • Maanpuolustuskiltojen liitto ry
  • Maanpuolustusnaisten Liitto ry
  • Naisten Valmiusliitto ry
  • Nylands Brigads Gille rf
  • Reserviläisliitto ry
  • Sotilaskotiliitto ry
  • Suomen Lentopelastusseura SLPS ry
  • Suomen Metsästäjäliitto ry
  • Suomen Radioamatööriliitto ry
  • Suomen Rauhanturvaajaliitto ry
  • Suomen Reserviupseeriliitto ry

Seminaarin aiheena on ”Itämeren alueen puolustusratkaisut.” Alustava ohjelma (muutokset iltapäivän osalta mahdollisia):

• Klo 09.50 Tervetuloa. Maanpuolustuskiltojen liiton tilannekatsaus, puheenjohtaja Pauli Mikkola.
  • Taustat pääaiheeseen yleisellä tasolla:
  • Klo 10.00  Puolustusministeri Jussi Niinistö: katsaus nykytilanteeseen, mitä muutoksia on tapahtunut ja mihin ollaan menossa.
  • Klo 10.30  Turvallisuuskomitean sihteeri eversti Risto Kolstela: kokonaisturvallisuus.
  • Klo 11.00   Merivoimien komentaja, kontra-amiraali Veijo Taipalus: merivoimien rooli (Itämeren turvallisuustilanne, valvonta ja torjuntakyky, tuleva laivue).
  • Klo 11.30- 12.50 Lounas Klo 12.50 alkaen

Iltapäivän ohjelma tapahtuu englannin kielellä poislukien Viron esitys.

Itämerenmaiden puolustusasiamiesten alustukset (15-20 min) (tämä osio käydään englanniksi poislukien Viron esitys)

• Klo 12.50 Ruotsi, puolustusasiamies Bo Stennabb.
  • Klo 13.10 Viro, eversti Ilmar Tamm (Kaitseliit).
  • Klo 13.30 Tanska, ministerineuvos Jens Christian Andersen.
  • Klo 13.30 Tauko 10 min.
  • Klo 13.40 Saksa, sotilasasiamies ye-everstiluutnantti Konstantin Bellini.
  • Klo 14.00 Puola
  • Klo 14.20-15.20 Paneelikeskustelu (puolustusasiamiehet).

Puolustusasiamiesten esittely ja paneelikeskus-telun johtaminen: Sininen Reservi ry:n puheenjohtaja Robin Elfving.

ILMOITTAUTUMISOHJEET TURPO-2016 SEMINAARIIN

Ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostitseviimeistään tiistaina 26.1.2016 klo 15.00 mennessä. Tämän jälkeen ilmoittautumisia EI ENÄÄ VASTAANOTETA! Seminaarin hinta on 22 € ja se sisältää tervetulokahvin ja lounaan. Ilmoittautumisosoite: mpkltoimisto@mpkl.fi (voit ilmoittaa useampia henkilöitä samalla kertaa (jokaisesta tarvitaan alla mainitut tiedot) Kaikista osallistujista on ilmoitettava alla mainitut tiedot:

1. Sukunimi etunimi
  2. Katuosoite postinro ja–toimipaikka
  3. Syntymäaika tai henkilötunnus (-> mikäli asianomainen haluaa korvaavan kh-päivän eli on 60 v. tai nuorempi)
  4. Auton rekisterinumero (jos tulet autolla), sillä Santahamina on sotilasaluetta ja ilman edellä mainittuja tietoja ei sisään pääse!
  5. Sähköpostiosoite
  6. Matkapuhelinnumero
  7. Liitto ja yhdistys, johon osallistuja kuuluu ja jossa hänellä on aktiivinen jäsenyys ( = jäsenmaksu maksettu) !!
  8. Maininta mahdollisesta erikoisruokavaliosta (laktoositon, kala-allergia, vilja-allergia jne….)
  9. Laskun maksaja ja täydellinen laskutusosoite, jos maksaja on eri kuin osallistuja

Emme käsittele puutteellisilla tiedoilla varustettuja ilmoittautumisia!

Puhelimella tapahtuvia ilmoittautumisia otetaan vastaan VAIN seuraavina aikoina numerossa 044 239 4021:  ma  18.1. ja  pe  22.1.2016  klo 10-15.