Tiedotteet 2018

27.11.2018 21.57

Vääpelikilta palkitsi aktiivisia toimijoitaan

Vääpelikilta on kuluvana syksynä palkinnut toimeliaimpia jäseniään huoltoaselajin puolesta tekemästään työstä.

Killan syyskokous pidettiin 27. marraskuuta 2018 Tuusulan Hyrylässä sijaitsevassa Ilmatorjuntamuseossa. Syyskokouksen alussa Vääpeliristi luovutettiin vääpeli res. Kaarlo Hyväriselle. Vääpelikiltaristin saamisen edellytyksenä on vähintään seitsemän vuoden aktiivinen toiminta killan päämäärien hyväksi. Kiltaristejä on jaettu harvalukuinen määrä, sillä nyt jaettu risti oli vasta numeroltaan 034.
it2x
Vääpelikillan syyskokouksessa kävi ilmi, että vääpeli res. Hannu Taskinen (oik.) oli kuluvan vuoden kymmenestuhannes vieras Ilmatorjuntamuseossa. Sotakamreeri Matti Kulmala ojensi Taskiselle palkinnoksi kirjan.
Syyskokouksen aluksi Ilmatorjuntamuseossa isäntänä toiminut sotakamreeri Matti Kulmala kertoi kokousväelle, että sen joukossa istui kuluvan vuoden kymmenestuhannes museovieras. Hän oli karkkilalainen vääpeli res. Hannu Taskinen. Hannulle annettiin yllätyspalkintona Antti Tuurin kirjoittama teos everstiluutnantti ja yritysjohtaja Kaarle Henrik Pentistä.
it3
Vääpeli res. Kaarlo Hyvärinen palkittiin 31.10.2018 Vääpelikillan pöytästandaarilla. Häntä onnittelivat killan puheenjohtaja Lassi Paavonkallio ja varapuheenjohtaja Juhani Keto-oja.
Vääpelikillan johtokunnan kokouksessa 31. lokakuuta annettiin vääpeli res. Kaarlo Hyväriselle Vääpelikillan komea pöytäviiri. Hyvärinen täytti 2. lokakuuta pyöreät 50 vuotta. Onnea!

(Teksti ja kuvat: Jari Pietiläinen)